Museum Arnhem op Innovate Experience

• 5 september 2019
Kunstenares Stéphanie Roland was blij met de belagstelling voor haar kunstproject ‘Science-fiction Postcards’, waarmee ze laat zien hoe nijpend de klimaatproblematiek is.

Op het driedaagse evenement Innovate Experience in Arnhem gaf ook Museum Arnhem weer acte de presence. Op zaterdag 5 oktober 2019 – de techniekdag – liet kunstenares Stéphanie Roland met haar kunstproject ‘Science-fiction Postcards’ zien hoe nijpend de klimaatproblematiek is. Schijnbaar inktzwarte ansichtkaarten veranderen als ze bij een verwarmingsscherm worden gehouden. Er komen afbeeldingen van eilanden tevoorschijn die door de stijgende zeespiegel zijn verdwenen of nog gaan verdwijnen.

De experience was een Walhalla voor kinderen: zij konden er experimenteren, knutselen en gamen en vooral ervaren wat techniek eigenlijk betekent. Het zou mooi zijn als deze ervaring op termijn ook van invloed is op hun studiekeuze…

Ook de jongste bezoekers konden aan de slag bij Museum Arnhem.