Uitnacht Arnhem op 26 januari

• 11 januari 2024

De zesde editie van de Uitnacht Arnhemvindt plaats op vrijdag 26 januari. De Uiitnacht brengt cultuur die Arnhem te bieden heeft naar een groot publiek van liefhebbers en mensen die nog niet zo bekend zijn met de kunsten. Het programma begint om 16:00 tot duurt tot 05:00 uur. op meer dan 50 locaties en met meer dan 200 acts en programmaonderdelen. Het omvat exposities, workshops, voorstellingen, rondleidingen, lezingen en andere ontmoetingen. Het evenement is gratis toegankelijk.

Nagelkunst in Musis

Een kunstwerk op je nagels? Kom langs bij de nail artists van het Kröller-Müller Museum tijdens Uitnacht Arnhem. Samen met The Happy Toko biedt het museum een leuke, artistieke en gezellige ervaring aan. In het Musis & Stadstheater Arnhem gaat het Kröller-Müller Museum samen met de nagelstudio The Happy Toko nagels lakken. De topstukken uit de collectie van het Kröller-Müller Museum zijn de inspiratie voor de nail designs. Laat één van je nagels lakken door de nail artistst van The Happy Toko en luister intussen naar het verhaal achter dit kunstwerk verteld door een van de museumdocenten.

Zeefmeester Emile Onstenk

Museum Arnhem

Neem je oude t-shirt, hoodie of tas mee, want tijdens Uitnacht Arnhem kun je deze upcyclen met kunstwerken uit de collectie van Museum Arnhem. Het museum staat dit jaar samen met Zeefmeester (Emile Onstenk) op vrijdag 26 januari van 20.00 tot 23.00 uur klaar in Konijnenvoer (Weverstraat 40, Arnhem) met zeefdrukkers en een mooie selectie kunstwerken uit de collectie.

Heb je geen oude kleding of tassen, maar wil je wel een gezeefdrukt kunstwerk uit de collectie van het museum mee naar huis nemen? Geen probleem: er zijn ook linnen tasjes beschikbaar.

Rozet

Rozet biedt een podium voor cultureel en kunstzinnig talent, met een programma waar diverse kunstdisciplines aan bod komen. Van dans tot voordracht en van theater tot muziek. Een dwarsdoorsnede van diverse genres.
De Uitnacht in Rozet vindt plaats door het hele gebouw, van de entreehal tot aan de bovenste verdieping. Een doorlopend programma met korte tijdblokken waarin het publiek kan hoppen tussen de verschillende optredens en voorstellingen. Het gaat onder meer om:

Nederlandstalige poëziepop van Boter Bij De Vis,

Bekijk hier het complete programma van de Uitnacht.