Werk van middelbare scholieren in museum

• 30 november 2022

Zo’n 650 leerlingen uit het voortgezet onderwijs hebben naar aanleiding van de tentoonstelling ‘Tenminste Houdbaar Tot’ eigen werk gemaakt. Een selectie van deze werken wordt vanaf 10 december gepresenteerd in Museum Arnhem.

De leerlingen uit de Gelderse Onderwijsgroep Quadraam bezochten de tentoonstelling ‘Tenminste Houdbaar Tot’ en zijn vervolgens in de klas bezig gegaan om iets te maken als reactie op de tentoonstelling. Deze werken gaan bijvoorbeeld over klimaatverandering, natuurbehoud en milieuvervuiling.
De jongeren vertellen hun visie over deze onderwerpen en maken hun verhaal zichtbaar door de werken die ze gemaakt hebben.

Het ingezonden werk is bekeken door Manon Braat (conservator hedendaagse kunst), Aafke Bennema (kunstenaar), Femke Hogenbosch (teamleider educatie Museum Arnhem) en Karlijn van der Weij (stagiair educatie Museum Arnhem).

Dit bijzondere project werd mogelijk dankzij de begeleiding van alle docenten, de inbreng van de leerlingen, Rens van Renswouden, (talentontwikkeling Quadraamscholen) en de deelnemende scholen van de Gelderse onderwijsgroep Quadraam:

• Montessori College Arnhem
  • Beekdal Lyceum