Saskia Bak: exclusieve preview voor VVMA

• 11 april 2022

Speciaal voor de Vrienden is er op 12 mei, een dag voor de officiële opening, een preview in het vernieuwde museum. Van 16.00 uur tot 18.00 uur zijn de conservatoren aanwezig om VVMA-leden rond te leiden en een toelichting te geven op de openingsexposities.  Dat kondigde Saskia Bak aan, die op de Algemene Ledenvergadering aanwezig was om te bedanken voor de substantiële financiële bijdrage aan de tuininrichting. Ook deed ze een oproep voor vrijwilligers voor de museumwinkel. Daarvoor is een nieuw concept ontwikkeld dat in het verlengde zal staan van de design shop in De Kerk, de tijdlijke museumlocatie tijdens de verbouwing.

De officiële opening vindt plaats met publiek. Dat wil zeggen: de deuren gaan open op 13 mei en iedereen is meteen welkom. In het weekend na de 13e zullen er wel allerlei bijzondere activiteiten plaatsvinden.

Nog een nieuwtje is de inrichting van een activiteitenruimte in het museum: de Studio Museum Arnhem. Saskia Bak: “Arnhem is een stad van ‘makers’; Die kunnen hier volop aan de slag.”