Hocus Focus

• 20 juli 2022

Kunstspelletjes voor de hele familie!

Hocus Focus is een verzameling kunstspelletjes in een tas met een knipoog naar goochelarij en magie. Met de Hocus Focus Tas struinen jullie samen door het museum: jullie bepalen je eigen route en tempo, kiezen zelf wélke kunstspelletjes jullie doen, en wáár jullie die doen.

De spelletjes gaan niet over feitjes en weetjes, er zijn geen gesloten vragen. Je kunt dus niks ‘fout’ doen. Wat gebeurt er wel? Door Hocus Focus kijken jullie anders en intensiever naar kunstwerken, zo ontdekken jullie dingen die jullie nog niet eerder zagen. Dat levert verrassende, grappige en mooie gesprekken op.

Haal de Hocus Focus Tas gratis op bij de kassa van het museum! Er zijn twee versies:

>Mini voor families met jonge kinderen van 3-6 jaar

>Maxi voor spelers van 6 – 106 jaar

Voor alle smaken is er iets te doen: zoeken, kletsen, fantaseren, tekenen, lachen. En als je even wil rennen, springen en dansen: er zijn ook spelletjes in de tuin! De kunstspelletjes in de beeldentuin zijn altijd toegankelijk, ook zonder ticket. De spelletjes zijn te vinden op tekstbordjes verspreid door de beeldentuin.

Foto: Eva Broekema