Drie genomineerden voor Cultuurprijs Arnhem

• 11 januari 2024

Jaarlijks reikt de gemeente Arnhem de Cultuurprijs Arnhem uit. Deze stimuleringsprijs wordt toegekend aan een talentvolle kunstenaar of groep kunstenaars die nog geen structureel gefinancierde verbintenis heeft en die een vernieuwende bijdrage levert aan het culturele landschap van Arnhem én het imago als cultuurstad van Oost-Nederland versterkt en betekenis geeft.

De jury van de Cultuurprijs Arnhem heeft de drie genomineerden voor de Cultuurprijs Arnhem 2024 bekendgemaakt. Uit een scala aan opmerkelijke inzendingen, met suggesties van het publiek, heeft de jury een shortlist samengesteld die de diversiteit en uitmuntendheid van de culturele sector van Arnhem weerspiegelt.De genomineerden zijn:

Sjaak Hullekes – Modeontwerper die met zijn onderscheidende stijl, innovatieve benadering van mode en zijn maatschappelijk engagement een indrukwekkende impact heeft op de modewereld in Nederland.

Muziektheater de Plaats – Een dynamische groep die met grensverleggende voorstellingen en verrassende performances een brug slaat tussen muziek, theater en maatschappelijke betrokkenheid.

Chantal van Lieshout – Een getalenteerde kunstenares die met haar creatieve visie en unieke artistieke expressie een significante bijdrage levert aan de kunstscene van Arnhem.

De uitreiking van de Cultuurprijs Arnhem 2024 vindt plaats op vrijdag 26 januari om 20:00 uur tijdens de Uitnacht Arnhem in het iconische Rembrandt Theater.

De vakjury van de Cultuurprijs bestaat uit: Inge Pollet, Mirte Engelhard, Nelleke Verweij, Mascha Halberstad en Jan Westerhof (voorzitter).