Voortvarend van start in 2024

• 31 december 2023

‘Een levendige, gastvrije en informele plek voor de kunst’, zo formuleert museumdirecteur Saskia Bak de ambitie van het museum in een bijdrage die ze schreef voor de eindekaarsnieuwsbrief van onze vereniging. Anderhalf jaar na de opening lijkt die missie geslaagd. Maar de ambities rijken alweer verder: het museum pakt groots uit met de imposante expositie Kunst in het derde rijk – Verleiding en afleiding. Een beladen thema, maar het museum plaatst de werken in een duidelijke context.

Ook over deze expositie en de plannen voor het komend jaar leest u in die nieuwsbrief en op deze website.

Wij zijn, als bestuur, uiteraard ook bezig met plannen voor het komende jaar. Nieuw bestuurslid John Hersbach is voortvarend van start gegaan met een preview van de Derde-Rijktentoonstelling in een nieuwe vorm en hij denkt nu al aan artist talks en bezoeken van bedrijfscollecties als ideeën voor 2024. Zodra daar meer duidelijkheid over is zullen we dat op de website en in de digitale nieuwsbrief laten weten.

Ander goed nieuws is dat we een kandidaat-penningmeester hebben: Han de Boer. Hij stelt zich hier alvast voor.

Bruno Heemskerk
Voorzitter VVMA