Penningmeester gezocht… kandidaat gevonden

• 31 december 2023

Het is het bijna acht jaar geleden dat Raymond den Burger aantrad als penningmeester van onze vriendenvereniging. Dat betekent dat hij in de volgende ledenvergadering (zeer waarschijnlijk in april) afscheid moet nemen van het bestuur en dat de vereniging een nieuwe penningmeester moet aanwijzen. Het vinden van nieuwe bestuursleden voor verenigingen en stichtingen is al vele jaren geen sinecure. En dat geldt zeker ook voor potentiële penningmeesters.

De VVMA is daarop geen uitzondering. Raymond; ”Daarom prijzen de bestuursleden – en ik in het bijzonder – ons bijzonder gelukkig dat wij nu al een kandidaat-penningmeester kunnen voorstellen: Han den Boer. Han zal in de ledenvergadering worden gepresenteerd als bestuurskandidaat. Natuurlijk heeft iedere Vriend de ruimte om zich aan te melden als tegenkandidaat. De procedure daarvoor zal met de vergaderstukken worden meegezonden.”

Nieuw systeem

Met de komst van een nieuwe penningmeester wordt nu ook de stap gezet naar een digitaal boekhoud- en ledenadministratiesysteem. Daarmee wordt afscheid genomen van het zelf ontwikkelde systeem op excel- basis en het bestuur vertrouwt erop dat het geheel toekomstbestendiger en toegankelijker wordt.

Even voorstellen

“Beste Vrienden,” zegt Han den Boer, “ik ben net 68 geworden en sinds een jaar met pensioen. Ik groeide op in Breda en omgeving en verhuisde in 1997 met vrouw en kinderen naar Gelderland.”

“Meer dan veertig jaar was ik wereldwijd werkzaam in de energiewereld, een techneut dus. Maar wel een heel creatieve, een beetje een uitvinder, altijd nieuwsgierig naar hoe anderen het doen en wat we daarvan kunnen leren. Mijn vrouw schildert en geeft al meer dan 15 jaar cursussen, dus we delen onze interesse voor creatieve uitingen, muziek, toneel, dans en kunst. Vandaar ook een van mijn hobby’s: zeilen, de wind en het water zijn nooit hetzelfde en elk uitzicht is een schilderij.”

Ik was een techneut.Maar wel een heel creatieve, een beetje een uitvinder.

“Ik heb altijd interesse gehad in kunst en ook zelf vroeger veel geschilderd. Bezoeken aan de Dutch Design Week staan ieder jaar vast op het programma evenals museumbezoek in binnen- en buitenland. Tijdens zakenreizen ging ik, als het uitkwam, onder meer naar de prachtige (nieuwe) musea in Abu Dhabi, Korea en India.”

“Nu ben ik, als langjarige Vriend van het museum, door het VVMA-bestuur gevraagd om mij volgend jaar kandidaat te stellen voor de post van penningmeester, als opvolger van Raymond. Ik hoop dat we ook met en door de Vrienden het museum nog heel lang kunnen ondersteunen.”

Kandidaat-penningmeester Han den Boer: ‘zelf ook veel geschilderd’.