Vriendenactiviteiten rond Kunst in het Derde Rijk

• 28 september 2023

Museum Arnhem is bezig met de voorbereiding van de tentoonstelling Kunst in het derde rijk – Verleiding en afleiding over de kunst uit de periode van het ‘derde rijk’, 1933 … 1945, die loopt van 12 november 2023 tot 24 maart 2024.

De vragen die de expositie probeert te beantwoorden zijn: Hoe ziet deze kunst eruit? Waarom was er tijdens het naziregime, bekend om zijn politieke geweld, oorlog en de Holocaust, zoveel aandacht voor de (toenmalige) hedendaagse kunst? Steunden de kunstenaars het regime, steunde het regime de kunstenaars, of beide?

Het bestuur van de VVMA is, samen met het museum, bezig met de voorbereiding van activiteiten, speciaal voor de Vrienden, rondom de opening. Die staan nu gepland voor vrijdag 10 november. Zodra hierover meer bekend is zullen we de Vrienden hierover informeren.

Lees ook: Blinde vlek in kunstgeschiedenis

Foto: Albert Janesch, Wassersport / Watersport / Water sports, 1936