Speciale ledenbijeenkomst in openingsweek

• 22 maart 2022
Het kunstwerk Asis Rafiki (Zonnevriend) van Monika Dahlberg is een van de blikvangers in de beeldentuin (foto: Paulien Ariëns)

Bij de onthulling van het kunstwerk van Monika Dahlberg in de beeldentuin van Museum Arnhem waren ook de VVMA bestuursleden Bruno Heemskerk en Paulien Ariëns aanwezig. In de uitnodiging voor deze onthulling schrijft Saskia Bak het volgende:

‘In 2020 bestond Museum Arnhem 100 jaar. We hebben dat een jaar lang gevierd met de muurschilderingen in Arnhem. De gemeente Arnhem heeft ter gelegenheid van dit bijzonder moment een fantastisch cadeau aangeboden, namelijk een bijdrage voor een nieuw kunsterk in de beeldentuin. We hebben Monika Dahlberg gevraagd om dit werk te maken. Het werk is inmiddels af en wordt geplaatst.’

De VVMA leverde een grote bijdrage aan de realisatie van de nieuwe tuin. Saskia Bak bedankt de vrienden daarvoor en is de vereniging erkentelijk voor de niet aflatende steun aan het museum tijdens de verbouwing. Ook nodigt zij de VVMA-leden uit voor een speciale ledenbijeenkomst in de openingsweek. Nadere informatie daarover volgt.