Expositie ‘Fusion’ bij Nieuwe Ruimte

• 1 augustus 2023

‘Fusion’ is de titel van de expositie bij Nieuwe Ruimte, met werk van de kunstenaars van de maand Kerry Brown, Jettie van Oosten en Mila van Beek. De expositie is te bezoeken van 6 tot en met 27 augustus 2023.

De thema’s in het werk van Kerry Brown lopen erg uiteen, maar passen allemaal bij haar levensstijl. Brown heeft veel gereisd en zich verdiept in diverse onderwerpen zoals kosmologie, wiskunde en ecologie. Dat draagt​ ​allemaal bij aan de verbeeldingskracht van haar werk. De diversiteit die het verkennen van vorm en kleur oplevert voelt voor haar als vanzelfsprekend.
Jettie Joosten schildert zowel figuratief als abstract. Zij werkt met gemengde technieken. Zo ontstaan haar ‘structuurschilderijen’. Indrukken worden vastgelegd en verwerkt in vele lagen verf en materie tot de juiste kleur en balans is bereikt. Het is voor haar een fascinerend onderzoeksproces wat leidt tot nieuwe series zoals ‘Craquelé, ‘Nazomertuin’22’ en ‘Familieportretten’.

Voor Mila van Beek is het werken in steen de meest directe vorm om een moment te vereeuwigen.  Daarbij moet zij zich aanpassen aan de vorm en de eigenschappen van het materiaal. Stukjes die zij  heeft afgebeiteld of geschaafd, kunnen niet meer worden teruggezet en steen kan breken. Haar onderwerpen zijn vooral dieren maar ook mensfiguren en maskers.

De expositie begint op 6 augustus maar wordt op zondag 13 augustus officieel geopend om 15 uur in de expositielocatie aan de Oranjestraat 36a in Velp. Tijdens de opening verzorgen Tijs Groen en Steffie de muziek. De expositie is elke zondag gratis te bezoeken van 12 tot 17 uur.