VVMA-ledental groeit…

• 9 april 2023

…maar minder dan gehoopt.  Hoewel de VVMA een vitale, actieve en gezonde vereniging is, blijft altijd het streven bestaan naar groei en verjonging van het ledenbestand. Het lidmaatschap biedt, naast ondersteuning van het museum, toegang tot speciale rondleidingen, boeiende lezingen en excursies naar bijzondere exposities en locaties. En dat blijft niet onopgemerkt: tijdens de ALV op 6 april bleek dat zich vorig jaar 53 nieuwe Vrienden hebben gemeld. Daar staat jammer genoeg tegenover dat ook afscheid moest worden genomen van een aantal leden. In totaal groeide de vriendenvereniging van 352 naar 367 Vrienden.

Een van de speerpunten van het bestuur blijft onveranderd het werven van nieuwe en jonge Vrienden. Het ledenbestand omvat momenteel vooral personen van seniorenleeftijd – er wordt  (uiteraard liefkozend) wel gesproken over ‘zilveruitjes’.Een speciale werkgroep gaat zich nu richten op 20- tot 40-jarigen – een doelgroep die doorgaans te maken heeft met drukke banen en een intensief gezinsleven. Het bestuur roept nadrukkelijk de hulp in van Vrienden die menen een bijdrage te kunnen leveren aan de ledenwerving,.