Bezoek depot Museum Arnhem herhaald

• 2 februari 2023

In november 2022 organiseerde de VVMA een bezoek aan het nieuwe depot van het museum. De belangstelling was groot: binnen korte tijd waren de drie grplande rondleidingen volgeboekt. Er werd zelfs een wachtlijst aangelegd met een groot aantal Vrienden. Vooral voor hen – maar ook voor andere belangstellede Vrienden – wordt het bezoek aan het depot nu herhaald. Dat gebeurt op p[woensdag 15 februari om 13.30 u, 14.15 u n 15.00 uur, telkens voor maximaal 15 personen. De rondleidingen worden gegeven door  Joanna Minderop, Teamleider Collectiemanagement. Belangstellenden kunnen zich aanmelden bij Paulien Ariëns, vvma.lezingen@museumarnhem.nl. Deelname (met Museumkaart of Vriendenkaart) kost € 3. Het depot is niet toegankelijk voor rolstoelen. Deelnemers worden opgehaald in de hal bij de receptie.

Het depot

Museum Arnhem heeft met de nieuwbouw ook ruimte gekregen voor een depot. In dit depot komt voor het eerst de gehele collectie van het museum samen. Voorheen was dat verspreid over zeven  buitenlocaties. Dit maakt het werk van de collectieafdeling natuurlijk veel efficiënter.

Om dit goed voor te bereiden is een aantal stappen gezet. Een van die stappen was het registreren en digitaliseren van de collectie. Alle objecten zijn sinds enkele jaren gebarcodeerd zodat verplaatsingen van de objecten eenvoudig en foutloos kunnen worden aangepast. Dit is heel belangrijk zodat er niets zoekraakt.

De collectie van het museum bestaat uit circa 25 000 objecten, onder meer  in de vorm van schilderijen, installaties, sieraden, sculpturen en de historische collectie.