Gedroomd Uitzicht – een buitenexpositie van Nieuwe Ruimte

• 25 september 2022

Maak een foto, tekening of schilderij vanuit het raam in de ruimte waarin je leeft. Doe een ingreep op wat je ziet, zodat het jouw gedroomde uitzicht wordt. Zo luidt de uitnodiging aan de leden van Nieuwe Ruimte voor de expositie Gedroomd Uitzicht die te zien is tot en met 15 oktober in het weiland naast Zutphensestraatweg 1 in Ellecom, tegenover landgoed Avegoor.

Hoewel Nieuwe Ruimte na het vertrek uit het gebouw van de bibliotheek in Velp, inmiddels beschikt over een fraaie, zij het bescheiden vervangende expositieruimte aan de Oranjestraat in Velp, blijft zij op zoek naar mogelijkheden om zich als collectief te kunnen presenteren. Die kans is er nu op de locatie in Ellecom. De expositie bestaat uit het werk van 38 beeldend kunstenaars van wie het gedroomd uitzicht is geprint op een doek dat wappert in de wind, als wasgoed aan de lijn.

Een uitzicht heeft kunstschilders vaak geïnspireerd tot het schilderen van een genrestuk. In de fotografie zijn er speciale camera’s gebouwd voor het maken van panoramaopnames. Maar uitzicht is ook verwachting, hoop, toekomst en perspectief. Dat en nog een aantal varianten daarop is te zien op ooghoogte en iets hoger t/m. 15 oktober. Gratis entree.