Zomerfestival op 3 en 4 september

• 20 augustus 2022

Museum Arnhem opent HET cultureel seizoen met een feestweekend op 3 en 4 september. Een tweedaags zomerfestival met onder andere een koffieconcert door Nynke Laverman, een filmprogramma van Go Short en veel meer acts, food & fun.

Zaterdag 3 september – 11:00-21:00 uur
Zondag 4 september – 11:00-17:00 uur

Zaterdag 3 september

Teken buiten de lijntjes
11:00 – 17:00 uur
Zaal ELF

Bzzzt-prrrt-bzzzzt. De tekenmachine van kunstenaar Merel Holleboom beweegt van links naar rechts en van onder naar boven. Maar hoe werkt dat eigenlijk, zo’n machine? Kruip samen achter het apparaat en maak een tekening. Er rolt altijd iets moois uit.

Ontdek de kunstenaar in jezelf!
Studio Museum Arnhem

Op de eerste verdieping in de koepel vind je Studio Museum Arnhem. Een maakplek voor jong en oud. Loop gerust binnen, er staat de hele dag een museumdocent voor je klaar om je te helpen met de opdracht geïnspireerd op het meer dan levensgrote werk Christy van kunstenaar Amie Dicke.

Koffieconcert door Nynke Laverman
13:00 – 14:00 uur
Podium in Tuin Museum Arnhem

Nynke Laverman is zangeres, songwriter, spoken word artist en ontdekkingsreiziger. Ze bevraagt het leven en spaart daarbij ook zichzelf niet. Nynke schetst poëtische, surreële werelden met veelal akoestische muziek en aardse teksten. Haar liefde voor taal en doorleefde, ingetogen stemgeluid gidsen je fijnzinnig naar nieuwe gebieden in je verbeelding. De veelzijdige Friezin heeft een stem die je bijblijft: ‘a leaf-blown shimmer of a voice’, schrijft The Independent.

Bard in the Yard: Shakespeare in Quarantaine
16:00 – 17:00 uur
Podium in Tuin Museum Arnhem

Het is 1605. In London heerst de pest. Terwijl zijn concurrent het ene na het andere pareltje aflevert, kampt Will met een writer’s block. Hij moet een hit produceren, maar hoe? Grasduinend in eigen werk en met jouw hulp probeert hij zijn Bardkaskrakermachine weer aan de praat te krijgen.

Silent Disco
18:00 – 21:00 uur
Tuin Museum Arnhem

Shut up and dance! Dansen op de muziek van DJ Mister Spinkit.

Go Short x Sil van der Woerd
19:45 – 20:45 uur
Podium in Tuin Museum Arnhem

Bekijk de serie korte films van de Arnhemse maker Sil van der Woerd. In zijn films en muziekvideo’s maakt hij gebruik van originele ideeën, exotische locaties en bijzondere cinematografie. Zijn meest recente werk beslaat de onderwerpen ontbossing, overconsumptie, broeikaseffect en plastic soep. Sil van der Woerd ontving vorig jaar het Gouden Hert voor beste fictiefilm tijdens Go Short Arnhem met zijn film Mirage.

Zondag 4 september

Teken buiten de lijntjes
11:00 – 17:00 uur
Zaal ELF

Bzzzt-prrrt-bzzzzt. De tekenmachine van kunstenaar Merel Holleboom beweegt van links naar rechts en van onder naar boven. Maar hoe werkt dat eigenlijk, zo’n machine? Kruip samen achter het apparaat en maak een tekening.! Er rolt altijd iets moois uit.

Ontdek de kunstenaar in jezelf!
Studio Museum Arnhem

Bard in the Yard: Shakespeare in Quarantaine
13:00 – 14:00 uur

Random Guys met de Random Machine
12:00 – 17:00 uur
…last van keuzestress tijdens het zomerfestival? Laat de Random Machine voor je kiezen! Druk op de knop en de Random Machine staat voor je klaar om stress weg te nemen en de keuze voor je te maken. De Random Guys lopen met de Random Machine door het museum en de beeldentuin.

Rondleiding: Vanuit een Queer Ecology oogpunt (Engelstalig)
Start vanaf de receptie

Aan de hand van concrete voorbeelden wordt duidelijk dat de natuur veel meer queer is dan je in eerste instantie zou denken. Queer Ecology onderzoeker Gizem Sentürk neemt het publiek mee door de tentoonstelling Tenminste Houdbaar Tot.

Live muziek van ArtEZ
14:00 – 17:00 uur
Podium in Tuin Museum Arnhem

Studenten van het conservatorium ArtEZ nemen het podium over. Zoek een lekker plekje in de tuin en luister naar deze vier talentvolle groepen: Elsa & Ben, Zook, Isabelle Wolff en Band8Collective.

Food
Geniet op beide dagen van diverse hapjes en drankjes van eetwinkel Stroom, ijscowagen Bernardo’s, de Biotoko en uiteraard van het museum Café Pierre.

De programma’s in Tuin Museum Arnhem, Café Pierre en Studio Museum Arnhem zijn gratis te bezoeken. Sommige programma’s zijn alleen te bezoeken in de tentoonstellingsruimtes, daarvoor is een toegangsticket tot het museum nodig.