Jubilerende Collectie De Groen opent nieuwe tentoonstelling

• 12 juni 2022

Precies vijf jaar geleden begonnen kunstenaars en verzamelaars Marjolein de Groen en Peter Jordaan met de eerste van een reeks exposities met hedendaagse kunst. In hun historische pand aan de Weverstraat in Arnhem toonden ze werk dat Marjolein en Peter in de loop der tijd hadden vergaard bij – vooral jonge – collegakunstenaars uit hun kennissenkring. Hun streven was om de inmiddels flink gegroeide verzameling kunstwerken aan het publiek te tonen. Dat gebeurde met rondleidingen, (gast)exposities en presentaties.

“Er gaat een zinderende trilling door het gebouw”

Na een door covid afgedwongen rustperiode kon op zaterdag 11 juni met bezoekers worden gepproost op het eerste lustrum. Tegelijkertijd werd een nieuwe solo-expositie geopend van kunstenaar  Alexandra Crouwers. In haar show NGMI – Not Gonna Make it wil Alexandra de bezoekers deelgenoot maken van haar gedachten over de gevolgen van de klimaatverandering.

In haar welkomsttoespraak zei Marjolein de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien, “Er gaat een zinderende trilling door het gebouw”, aldus Marjolein. En dat komt niet alleen door de exposities en de rondleidingen die weer op gang komen, maar ook door een nieuwe ‘bewoner’ van het pand. Restaurant Konijnenvoer neemt er zijn intrek en gaat in het souterrain Italiaanse gerechten serveren en in de voormalige Bar De Groen een 7-gangendiner.

Collectie De Groen en Konijnenvoer zijn geopend op donderdag t/m zondag.

Alexandra Crouwers

Lees hier meer over NGMI en Bits & Pieces, de NFT-verzameling van Alexandra.