Vrienden bezochten massaal Preview

• 13 mei 2022
Preview voor VVMA-leden op 12 mei 2022

Dat velen popelden om het vernieuwde museum weer een bezoek te brengen, bleek uit de enorme opkomst van Vrienden op donderdag 12 mei. Toen bood het museum voorafgaand aan de officiële opening aan zo’n 250 leden van de VVMA de gelegenheid om het resultaat van de verbouwing te bekijken. En dat viel niet tegen: een riante entreeruimte in de historische koepel, grote lichte zalen in de nieuwe vleugel – inclusief fantastisch uitzicht op de stuwwal, de Rijn en de uiterwarden – en een sfeervolle beeldentuin. En dan is er natuurlijk nog het overweldigende aanbod aan kunstwerken, zowel oude bekende als nieuwe.

Directeur Saskia Bak opende de preview met een inleiding over, onder meer, de nieuwe koers van het museum en de betrokkenheid bij uiteenlopende maatschappelijke onderwerpen als inclusie, gender, migratie en klimaat. Na een welkomstwoord door VVMA-voorzitter Bruno Heemskerk konden de Vrienden onder het genot van een drankje e een hapje een eerste indruk opdoen van het nieuwe musuem. En dat bleek voor iedereen een stimulans om de openingstentoonstellingen binnenkort vaker te bezoeken. Er is heel veel te beleven en ervaren!