Fragmenten in Nieuwe Ruimte

• 25 april 2022

Met als titel ‘Fragmenten’ presenteert Nieuwe Ruimte, het Rhedens podium voor beeldende kunst, op de zondagen van 1 t/m. 29 mei een expositie met werk van drie beeldend kunstenaars in de expositielocatie aan de Oranjestraat 36a in Velp. Deze maand is Laurens Wesselingh de ‘kunstenaar van de maand’. Hij nodigde 2 collega’s uit om mee te exposeren: Adriaan van Esveld en Hetty van de Zande.

De drie exposanten kennen elkaar van modeltekenen en ook, tijdens de lockdown, van het landschapstekenen. Dat laatste werd veroorzaakt door de coronapandemie die het onmogelijk maakte om met soms 12 collega’s te werken in een slecht geventileerde werkplek. ‘Dan gaan we naar buiten’ werd besloten. En dat bracht nieuwe inzichten en nieuw werk.