ALV ‘plus’ met 70 deelnemers

• 10 april 2022
Het VVMA-bestuur, v.l.n.b. Paulien Ariëns, Otto Berendsen, Bruno Heemskerk en Ineke Klinge. Raymond den Burger ontbrak wegen ziekte.

De Algemene Ledenvergadering op zaterdag 9 april werd bijgewoond door 70 leden. Een relatief grote opkomst, wellicht mede dankzij het flankerend programma: een bezoek aan de beeldentuin en een lezing van conservator Manon Braat over de openingsexpositie Ten minste houdbaar tot.

Na een introductie door museumdirecteur Saskia Bak en een korte terugblik op twee jaar waarin in verenigingsverband weinig mogelijk was, konden de meeste agendapunten als hamerstuk worden afgehandeld. Bij de rondvraag werd een suggestie die een van de deelnemers deed aan het museum,  periodiek een dag met gratis toegang, met applaus ontvangen. Dat zou wellicht nieuwe bezoekersgroepen kunnen aantrekken.

Ook de VVMA streeft naar uitbreiding en verjonging van het ledenbestand.  Het is een goede zaak om ons museum te steunen en de vereniging biedt als bonus interessante en leuke excursies, lezingen en andere activiteiten.