Beeldentuin nadert voltooiing

• 11 april 2022
Soemi Boschman (Museum Arnhem) ontvangt de VVMA-bezoekers

Toen regen- en hagelbuien een zonnig gaatje lieten vallen, konden VVMA-leden – voorafgaand aan de algemene ledenvergadering op 9 april – alvast een kijkje nemen in de beeldentuin-in-aanleg. De contouren van de tuin zijn al duidelijk zichtbaar en de meeste beelden hebben hun nieuwe plek gevonden. Voor het ‘groen’ moet nog een beetje fantasie worden gebruikt, maar een dezer dagen zal ook het gras worden ingezaaid.

Wie de moeite nam om de trap bij de nieuwe vleugel te beklimmen, kreeg op het fraaie balkon weer een vertrouwd beeld voorgeschoteld: zicht op de Rijn en de uiterwaarden. Op het balkon s ook duidelijk te zien hoe hoog de nieuwe museumvleugel zich boven de stuwwal bevindt. En met een beetje moeite was ook te zien dat duurzaamheid ook een rol speelde bij de verbouwing:  op het dak is een groep zonnepanelen zichtbaar. Aan de straatkant van het museum, naast de hellingbaan bij de ingang van het depot, bevindt zich tevens een WKO – een warmte- en koudeopslag als energiebron.

Met horecaterras en beplanting is Arnhem straks weer een mooie, gratis toegankelijke locatie rijker. Een prima plek om een museumbezoek mee te starten of af te sluiten.