Verweven leven

• 27 oktober 2023

Nieuwe Ruimte presenteert van 5 tot en met 26 november de expositie ‘Verweven leven’ met werk van de kunstenaar van de maand Ineke van Middelkoop. Zij nodigde Moniek van de Ven en Huub en Adelheid Kortekaas uit als mede-exposanten. Daarnaast is werk te zien van Sjef van de Molen.

In de natuur is alles met elkaar verbonden. Dat is vooral zichtbaar in de plantenwereld. In dit thema vonden de vier kunstenaars elkaar.

Bioloog en kunstfotograaf Ineke van Middelkoop werd geraakt door de tekeningen van Sjef van de Molen en de keramische vormen van Moniek van de Ven. Voor Huub en Adelheid Kortekaas staat hun hele oeuvre in het teken van de plant.

De expositie wordt op zondag 5 november geopend om 15 uur in de expositielocatie aan de Oranjestraat 36a in Velp. De opening wordt verricht door Sjaak van ’t Hof, voorzitter van de Stichting ‘De tuin van Sjef’. Sebastiaan Stevens musiceert en Saskia Leendert leest gedichten voor die zijn gebaseerd op het werk van Ineke van Middelkoop. De expositie is elke zondag te bezoeken van 12 tot 17 uur. Gratis entree.