Droomland

• 24 februari 2023

Met als titel ‘Droomland’ presenteert Nieuwe Ruimte van  5 tot en met 26 maart een expositie met werk van de kunstenaar van de maand; Sybrecht Bosker. Zij nodigde Susan Haag en Julia Bosker uit als mede-exposanten.

Voor Sybrecht Bosker is de natuur een belangrijke bron van inspiratie en tevens de bron van de materialen die ze verwerkt in haar kunstwerken. De natuurlijke materialen worden verrijkt door het gebruik van verschillende technieken en kleuren zoals schilderen en borduren. Het resulteert in kleurrijke en romantische creaties waarbij verrassende elementen zijn te ontdekken in de gelaagdheid en de kleurschakeringen.

De keramische objecten van Susan Haag zijn dragers van een ogenschijnlijk ingewikkelde geometrische decoratie in wit, zwart en soms in kleur. Zij worden raku gestookt en dat levert bijzondere, unieke en contrastrijke tonen van licht en donker op. Het dynamische effect van de decoratie op de ronde vorm is bijzonder. Er ontstaat diepte met een sterk trompe-l’oeil effect.

Waste into Wonderland van Julia Bosker is een bijzondere moderne kunstcollectie die de kijker naar magische plekken laat afreizen. Zij noemt haar techniek ‘painting with plastic’. Verpakkingsmateriaal dat normaliter bij het afval verdwijnt wordt circulair gebruikt. Een ander karakteristiek kenmerk van Julia’s werk is het zichtbare houten raamwerk.

Winter is geïnspireerd op een plek die ver weg voelt, maar de gevolgen van klimaatverandering daar hebben effect op ons allen. Water laat de betoverende wereld in de zeeën zien. Wilderness is een zoektocht langs verschillende bloemen over de wereld en gaat over de vraag ‘How do you love?’

De expositie wordt op zondag 5 maart geopend om 15.00 uur in de expositielocatie aan de Oranjestraat 36a in Velp en is elke zondag te bezoeken van 12 tot 17 uur. Gratis entree.