Rondleiding toont ’trans- en queer-vreugde’

• 9 januari 2023

Museum Arnhem blijkt de eerste dagen van het nieuwe jaar ‘the place to be’ in Arnhem. De bijzondere presentatie van Rembrandt’s Vaandeldrager is daar mede debet aan, maar ook veel andere activiteiten geven aan het museumbezoek een extra dimensie.

Zo was er op zondag 8 januari veel belangstelling voor een rondleiding over de nieuwe tentoonstelling ‘How Dare You Make Me Feel This Way’. De tentoonstelling gaat over ‘trans- en queer-vreugde’ en die vreugde wordt door de enthousiaste rondleiders , museumdocent Theodoor Adriaans en curator Storm Vogel, op  aanstekelijke wijze overgebracht. Ze houden geen doorwrochte kunsthistorische verhandelingen, maar nodigen de deelnemers uit om intensiever naar het getoonde werk te kijken en te ontdekken welke emoties dat oproept. Voor de liefhebbers werden in een geanimeerd nagesprek indrukken en reacties op de tentoonstelling gedeeld.

Public in residence

How Dare You Make Me Feel This Way is samengesteld, bedacht en onderzocht door Alara, Jip, Larisa, Sarjon, Storm, Zacquel en Dexter. Vanaf begin 2022 kwamen zij op uitnodiging van Museum Arnhem en onder begeleiding van Julius Thissen bij elkaar om leven, kunst, trans en queerness te bespreken.

Rondleiders Storm (l.) en Theodoor

De rondleiding wordt nog herhaald op donderdag 12 januari, vanaf 19.30 uur. Aanmelden kan hier:

Lees ook How dare you make me feel this way
en Opening gevierd