Deelnemers aan VriendenLoterij kunnen partner ondersteunen

• 1 januari 2023

Museum Arnhem is al geruime tijd partner van de VriendenLoterij. In 2022 ontving het museum een royaal bedrag van € 200.084. En ook andere jaren heeft de Vriendenloterij (en voorheen de Bankgiroloterij) ons museum ruimhartig gesteund. Met dit geld kan het museum tentoonstellingen realiseren, aankopen doen en restauraties uitvoeren. Dankzij de VriendenLoterij en haar deelnemers ontvang de culturele sector in Nederland 95 miljoen euro.

Al geruime tijd biedt de VriendenLoterij deelnemers de mogelijkheid om een behoorlijk deel van hun inleg ten goede te laten komen aan een, door de deelnemer te verkiezen, ‘partner’ van deze loterij. Als de deelnemer daarvoor kiest komt (minimaal) 40% van de inleg per lot (€ 5,80) ten goede aan bijvoorbeeld de Stichting Museum Arnhem.

Op jaarbasis is dit, afhankelijk van het aantal trekkingen waar een partner aan deelneemt, een bedrag tussen € 69,60 en € 87,00. Dat kost dus niets extra. Als een deelnemer aan de Vriendenloterij kiest voor dit ‘oormerken’ van bijvoorbeeld Museum Arnhem komt dit bedrag dus direct ten goede aan het Arnhem’s museum in plaats van alle culturele en sociale partners van deze loterij.

Zo’n partnerschap kan worden aangemeld door contact op te nemen met de ledenservice van de VriendenLoterij:

https://faq.vriendenloterij.nl/over-ons-3b6/a/hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-de-vriendenloterij-ledenservice .

Een  eventuele voorkeur om met een al bestaand  lot Museum Arnhem te ondersteunen kan ook telefonisch kenbaar worden gemaakt: 088 – 020 1020. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 21:00 uur en op zaterdag tussen 9:30 uur en 16:00 uur.