Kunstpodia willen Biënnale Gelderland organiseren

• 6 december 2022

Laat de Biënnale Gelderland weer georganiseerd worden vanuit het veld, door Gelderse kunstinitiatieven in samenwerking met de kunstenaars. Dat is de boodschap van Plaatsmaken, Omstand en P-OST.

Samen schreven zij  een open brief aan Museum Het Valkhof , Museum Arnhem en Provincie Gelderland waarin ze hun zorgen uiten over de gang van zaken rond Biënnale Gelderland. Ze komen met een concreet voorstel voor de toekomst.

Laat de Biënnale Gelderland weer georganiseerd worden vanuit het veld, door Gelderse kunstinitiatieven in samenwerking met de kunstenaars! Wij hebben als kunstpodia goed zicht op wat er speelt bij onze kunstenaars en herkennen de kwaliteit. We zijn nauw in contact met alle andere beeldende kunstpodia uit de provincie en staan dichtbij zowel nieuwe als gevestigde Gelderse kunstenaars. Vertrouw ons Biënnale Gelderland toe, om toekomstige edities te waarborgen en uit te voeren!

Lees de brief hier:  https://www.plaatsmaken.nl/…/de-toekomst-van-binnale…

afbeelding: Seet van Hout, Biënnale Gelderland 2019 (foto: Ton Toemen)