Plannen maken!

• 15 december 2021

Arnhem, december 2021 – De hekken van de aannemer staan nog bij het museum. Net als de bouwketen in de tuin. Maar de nieuwe vleugel is al te bewonderen, inclusief de indrukwekkende tegelwand. Het zal niet lang meer duren tot ons museum, geheel vernieuwd, de deuren weer opent. Volgend jaar belooft om die reden een spannend jaar te worden.

Na een periode waarin het leven tot stilstand leek te komen (een gesloten museum en dan ook nog een pandemie) kijken wij als VVMA-bestuur uit naar de komende maanden. We hoopten alweer aan de slag te kunnen met de organisatie van lezingen en excursies, maar corona blijkt toch weer roet in het eten te gooien. Denkt u daarbij aan de lezing van Manon Braat of het bezoek aan de Frida Kahlo-expositie in het Drents Museum. Die konden allebei toch geen doorgang vinden. Wat de corona betreft: het blijft natuurlijk een onzekere factor. Maar we hopen als bestuur toch weer aan de slag te kunnen met lezingen en excursies en plannen maken voor de toekomst.

Iets dat wél vorm begint te krijgen is de zichtbaarheid van onze vriendenvereniging in het museum, onder andere bij de ingang. We hebben daar volgende maand gesprekken over met directeur Saskia Bak. Zij vindt de inbreng en aanwezigheid van onze vereniging van groot belang: dat bleek al meteen uit het kennismakingsgesprek dat ik vorige maand met haar had. Ze onderschrijft het belang van de VVMA en ziet die ook als nuttige steun voor het contact tussen museum en haar publiek.

Wij hopen met die zichtbaarheid nieuwe vrienden aan te trekken. In ieder geval is dat voor mij, als kersverse voorzitter, een belangrijk streven. Om die aanwas verder te vergroten hebben we onlangs al besloten tot een nieuwe ledenstructuur. En we gaan nog aan de slag met een nieuwe wervingsfolder. We houden jullie daarover op de hoogte

Ik ben pas onlangs begonnen als voorzitter van de VVMA en ben mij nog aan het inlezen en oriënteren. De algemene ledenvergadering in het Montessori College was een eerste ontmoeting met een aantal van jullie. En ik heb daar ook al een paar gesprekken gevoerd. Inspirerend in ieder geval en soms zelfs vermakelijk. Dat was voor mij in ieder geval een extra stimulans om verder mee te denken met de andere bestuursleden over onze toekomst.

Mocht u vragen, opmerkingen of suggesties hebben: mail mij gerust.

Bruno Heemskerk