Museum in 2024

• 23 december 2023

Museum Arnhem biedt in 2024 weer een interessant en gevarieerd programma aan tentoonstellingen en evenementen. Hier alvast een ‘sneak preview’:

• De huidige tentoonstelling ‘Kunst in het derde rijk’ is nog te zien tot en met 24 maart 2024.
  • Op 23 januari begint ‘Tolerance Test’, een tentoonstelling van de monumentale tekeningen van Charlotte Schleiffert, tot leven gebracht met licht en geluid. Te zien tot en met 21 april.
  • Exclusief voor 25 Vrienden speelt actrice  Kimberley Agyarko op 21 februari om 14.00 een voorstelling.
  • ‘Klaas Gubbels: Alles kan’ is de titel van een overzichtstentoonstelling als hommage aan het werk van Klaas Gubbels in een nieuw Museum Arnhem-jasje; zijn werk wordt getoond samen met reflecties op zijn oeuvre van hedendaagse makers. Deze tentoonstelling wordt geopend op 25 april en is te zien tot en met 16 augustus.
  • Van 22 mei tot en met 28 juli biedt ‘Museum of Memory’ een collectiepresentatie met aanwinsten van de afgelopen vijf jaar aan de hand van een paar kernthema’s. Plus een presentatie in de Vrije Academie aan de Herengracht in Amsterdam waaraan een lezingenreeks wordt gekoppeld.
  • In de tentoonstelling ‘Can’t unsee it’ (vanaf half mei 2024) onderzoekt rapper en R&B producer Kimono hoe kunstvormen met elkaar in verbinding staan en hoe hedendaagse kunstvormen inspiratie putten uit klassiekere voorbeelden.
  • ‘Vrouwen in het Modernisme’ is de voorlopige werktitel van een tentoonstelling over moderne kunst (1910 … 1950) vanuit het perspectief van vrouwelijke kunstenaars. Daarin wordt een blinde vlek in de westerse kunstgeschiedenis zichtbaar wordt en dat voedt de discussie over de positie van vrouwen in de kunst en in de samenleving. De tentoonstelling is het resultaat van een samenwerking met Saarland Museum in Saarbrücken en het Belvedère museum in Wenen. Deze tentoonstelling begint op 6 september en loopt tot 5 januari 2025.