The Big Draw

• 15 september 2023

Ook dit jaar strijkt het tekenfestival Thebigdrawnederland weer neer in Museum Arnhem. En wel met een bijzondere performance én workshop van visueel beperkt en performancekunstenaar Rachel Gadsden op zaterdag 16 september.

In haar dynamische, live art performance (13.00 … 14.00 uur) omarmt Rachel begrippen als beperking, belichaming en vrijheid door expressief fysiek te tekenen. In haar (gratis) workshop (14.00 … 16.00 uur) neemt ze je daarnaast mee in haar kunstpraktijk, waarin ze onderzoekt hoe chronische ziekten en handicaps niet alleen uitdagingen kunnen vormen, maar ook het lichaam kunnen versterken.

Verbinden

Het jaarlijkse (internationale) tekenfestival The Big Draw heeft als uitgangspunt om mensen – met tekenkunst – met elkaar te verbinden en zoveel mogelijk mensen op een laagdrempelige manier in aanraking te brengen met kunst. In het kader hiervan vind je dit jaar gedurende september in verschillende steden in Nederland allerlei mooie (teken)activiteiten, exposities en ramenroutes.

Ook zullen een aantal ramen van het museum worden voorzien van (teken)kunstwerken en deel uitmaken van de zogeheten ramenroute van The Big Draw in Arnhem.

Praktische informatie performance

Wanneer? Zaterdag 16 september, 13.00-14.00 uur
Waar? Zaal ELF, Museum Arnhem
Kosten? Deelname is gratis in combinatie met een museumticket.
Deelnemen? Je kunt je ter plekke aanmelden bij de receptie van het museum.

Praktische informatie workshop

Wanneer? Zaterdag 16 september, 14.00-16.00 uur
Waar? Studio, Museum Arnhem
Kosten? Deelname is gratis.
Deelnemen? Je kunt je ter plekke aanmelden bij de receptie van het museum.