‘Perspectives on Unions’ in samenwerking met Museum Arnhem

• 6 juni 2023

Op zondag 18 juni presenteert State of Fashion een groepsgesprek in samenwerking met Museum Arnhem in kader van de tentoonstelling Tussen Grenzen – migratie, macht en grenzeloze verbeelding.

Tijdens dit interactieve gesprek onderzoekt moderator Branko Popovic met Denzel Veerkamp, Loïs Brandsen en Kalkidan Hoex hoe verbinding terugkomt in hun werk. Hoe kan het verbinden van culturen, achtergronden en perspectieven verandering in mode te bewerkstelligen? De (mode)makers komen niet alleen aan het woord maar zullen hun werk op een unieke manier activeren en presenteren.

State of Fashion is een modeplatform waar alternatieven voor het huidige modesysteem een podium krijgen. Centraal hierbij staat de vraag: hoe kan mode bijdragen aan een betere wereld? In het jaar voorafgaand aan de volgende Biënnale in 2024, ontwikkel het platform nieuwe hoofdstukken van het online programma dat voorheen bekend stond als This is an Intervention onder de nieuwe naam ‘Perspectives on…’. Het programma in Museum Arnhem is daarvan het eerste hoofdstuk met het thema Unions.

Wanneer? Zondag 18 juni 2023, 14.00-15.30 uur
Waar? Zaal ELF, Museum Arnhem
Kosten? Deelname is gratis in combinatie met een museumticket. ArtEZ studenten hebben gratis toegang tot het museum.
Deelnemen? Je hoeft je van tevoren niet aan te melden. Er is namelijk zitplek voor 50 personen.