Nieuwe kinderdirecteur gezocht

• 18 mei 2023

Achter de schermen werkt Museum Arnhem hard aan nieuwe programma’s voor families en scholen. Het museum is daarvoor op zoek naar een expert die daarbij kan adviseren. Het gaat om een opvolger van de huidige kinderdirecteur Eden, voor het schooljaar 2023-2024?

Wie?

• Volgend schooljaar zit je in groep 7 op een school in Arnhem.
  • Je vindt het leuk om je mening te geven.
  • Je hebt interesse in kunst en cultuur.
  • Je hebt met je ouders/verzorgers overlegd en vindt het geen probleem dat er soms aandacht is voor jouw rol in de media (krant, social media enz.).

Wat?

• Je wordt ongeveer twee à drie keer per jaar gevraagd om met ons te brainstormen over tentoonstellingen en activiteiten van het museum.
  • Je test een paar keer per jaar ons educatieve aanbod met je klas, familie en/of vrienden.
  • Je wordt uitgenodigd om aanwezig te zijn bij officiële openingen en evenementen.
  • Je functie gaat van start na zomervakantie 2023 en duurt een heel schooljaar.

Enthousiast? Vertel het!
Laat aan het museum zien wie je bent en waarom ze jou als kinderdirecteur goed kunnen gebruiken. Op welke manier je dat doet, mag je helemaal zelf weten. Wees creatief! Je kunt hiervoor bijvoorbeeld potloden, kwasten of een camera gebruiken. Je mag ook zelf verzinnen waar je mee aan de slag gaat!

Zorg ervoor dat wij wetehet museum weet wie n wie je bent, waarom je kinderdirecteur wilt worden én wat jij wilt gaan doen in Museum Arnhem. Vul ook dit invulformulier in!

Maak een foto of filmpje van wat je hebt gemaakt en stuur dit samen met het ingevulde formulier vóór 5 juni 2023 naar educatie@museumarnhem.nl. Vermeld in de mail de volgende informatie: naam, leeftijd, school, mailadres en telefoonnummer.

Foto: Aftredend kinderdirecteur Eden, foto Eva Broekema