De BV exposeert weer

• 10 mei 2023

Het Arnhemse kunstenaarscollectief De BV exposeert in mei in Huis Kernhem in Ede. Het collectief is 25 jaar geleden ontstaan vanuit de behoefte regelmatig over het vak en elkaars werk te praten, tentoonstellingen te bezoeken en bij gelegenheid een expositie voor te bereiden.  Momenteel bestaat de groep uit 12 kunstenaars uit Arnhem en omstreken: Adri van den Beukel, Annemarie Noorderwerf, Christine Schaake, Ditte Wessels, Irene Companjen, Judith Stolker, Madelon Overbeek, Marga Staartjes, Marian Bakker, Marijke Postma, Rietje Zuijderwijk en Trude Obbink.

Twaalf beeldende vrouwen vormen De BV

Ondanks de diversiteit en de grote groep lukt het steeds een afgewogen en interessante tentoonstelling samen te stellen, met werk dat elkaar aanvult en versterkt. De getoonde werken komen dan ook voort uit heel diverse beeldende disciplines, waaronder schilderen, grafiek, glassieraden, fotografie, tekeningen en ruimtelijk werk.

De expositie is te bezichtigen op 13, 14, 20, 21, 27, 28 en 29 mei, van 12.00 tot 17.00 uur. NB: op 21 mei vanaf 13.30 uur.

Huize Kernhem, Kernhemseweg 7, 6718 ZB Ede.