Nieuw elan

• 15 december 2020

Door Hetty Slagter

Vandaag heb ik gekeken naar het uitschuiven van de nieuwe vleugel over de stuwwal. Ons museum, wordt zichtbaar! Afgezien van de mooi opgezette uitzending voelde ik me ook een beetje trots.

Allereerst wens Ik u heel veel goeds voor het komende jaar toe. Ik hoop dat u het afgelopen jaar naar vermogen en onvermogen op een prettige manier heeft doorgebracht. Soms is het een schrale troost dat niemand schuld heeft aan Corona.

Er waren minder museumbezoekers, prachtige tentoonstellingen verdienden meer aandacht maar ik vond het wel mooi om zo in alle rust de kunst te kunnen bekijken. Vorige week was ik in Heerlen waar een prachtige tentoonstelling over Aad de Haas te zien is. ‘Tegendraads’. Ik zag voor me hoe we hier met de vrienden naar toe zouden kunnen gaan. Veel ruimte, rondleiding mogelijk, en zo veel moois. Qua architectuur biedt Heerlen ook al veel. Helaas, we kunnen niet met de bus en koffie tot go met heel veel lekkere dingen is niet meer aangenaam in deze donkere dagen.

Zo hebben we steeds weer geprobeerd iets te bedenken om met ons allen te kunnen ondernemen. Het lukt ons nog niet echt. We maken plannen voor begin volgend jaar. Wat wel lukt is om ons aan de regels te houden en solidair te zijn! Samen Sterk zijn. Ons verantwoordelijk voor elkaar voelen. En een nieuwsbrief maken, waar ook Museum Arnhem graag aan mee wil werken. Zij vergeten ons niet, willen ons op alle fronten begeleiden om straks in een museum met een vernieuwd uiterlijk, nieuwe ideeën, nieuwe uitstraling samen iets moois te beleven. Verjonging, nieuw elan, wat een leuke uitdaging moet dit niet zijn voor een nieuwe voorzitter.

Geregeld heb ik er al eens met u over gesproken dat het ook leuk zou zijn wanneer we een iets jongere doelgroep kunnen aanspreken. Eind vijftigers die ook weer een ander leven gaan leiden omdat de kinderen het huis uit vliegen. Indertijd behoorde ik tot de begin zestigers. Tijd over en vol nieuwe ideeën. Ik heb het fantastisch gevonden om al die jaren mee te mogen denken. Mijn eigen wereld te verruimen. Het is echt leuk om voorzitter van de VVMA te mogen zijn! Ik hoop dat u met ons mee wilt denken. Meld u aan, kijk in uw omgeving, buurt, familie.

Het uitschuiven is begonnen

1 comments on “Nieuw elan