Workshop modeltekenen met Anya Janssen

• 23 april 2023

Als onderdeel van de tentoonstelling How Dare You Make Me Feel This Way wordt op zondagmiddag 14 mei een tekenworkshop gegeven in Studio Museum Arnhem. Onder begeleiding van kunstenaar Anya Janssen leer je om  levende modellen te observeren en tekenen.

Wanneer?
 zondag 14 mei 2023, 14.00 … 16.00 uur
Waar? Studio Museum Arnhem
Kosten? Deelname is gratis
Materialen? Alles wordt beschikbaar gesteld door het museum
Delnemen? Stuur een e-mail naar info@museumarnhem.nl.

Over Anya Janssen
Het werk van Anya Janssen, die woont en werkt in Amsterdam, is mementeel te zien op de tentoonstelling How Dare You Make Me Feel This Way. Haar realistische schilderijen doen denken aan beelden uit films:het lijken vluchtige, betekenisvolle fragmenten uit een ondefinieerbaar maar vertrouwd groter verhaal waarvan de plot onzeker blijft. Onder het oppervlak van het doek is er een suggestie van beweging. Haar hoofdrolspelers, vaak afgebeeld in sprookjesachtige, surrealistische decors, zijn zo minutieus gekarakteriseerd dat ze herkenbaar lijken, maar hun identiteit blijft even dubbelzinnig als het drama waarin ze verschijnen. Het gaat Janssen dan ook niet om het vertellen van een eenduidige geschiedenis of het vastleggen van een voorbijgaand moment, maar om het aanraken van de onbekende wereld die achter onze zintuiglijke waarneming schuilgaat.

Afbeelding: Indigo Child, Anya Janssen