Vriendenloterij schenkt 229.585 euro aan Museum Arnhem

• 21 februari 2023

Museum Arnhem heeft een schenking van € 229.585 ontvangen van de VriendenLoterij j en hun deelnemers

Museumdirecteur Saskia Bak benadrukt hoe belangrijk de bijdragen van de Vriendenloterij zijn voor het museum en de culturele sector:

“De steun van de Vriendenloterij maakt het voor ons mede mogelijk om onze collectie in spraakmakende presentaties naar het publiek te brengen, restauraties uit te voeren en kunstwerken aan te kopen. Zo hebben we recentelijk met steun van onder andere de Vriendenloterij het werk ‘Frühling’ van Hans Baluschek kunnen aankopen, dat we vanaf 26 februari 2023 presenteren in de tentoonstelling ‘Hans Baluschek & Carel Willink’. We zijn de Vriendenloterij dan ook erg dankbaar voor hun structurele steun aan het museum en de sector als geheel. Zo kunnen we samen bijdragen aan het behoud van cultureel erfgoed en het welzijn van mensen.”