Vooruit kijken en plannen maken

• 30 augustus 2022

Het is, na de heropening van het museum, een goed moment om als VVMA vooruit te kijken en plannen te maken voor de komende jaren. Niet alleen de opening, ook het nieuwe Beleidsplan (2023 … 2027) zijn de concrete aanleiding daarvoor. Over het Beleidsplan zullen we de Vrienden tijdens de komende ledenvergadering informeren.

Grootste ambitie is het werven van nieuwe Vrienden, uiteraard. Het aantal Vrienden stijgt al, dat is mooi, maar we zouden er nog meer bij willen hebben. In onze laatste bestuursvergadering hebben we daarom besloten een commissie op te richten die ideeën gaat ontwikkelen: hoe worden we bijvoorbeeld (nog) zichtbaarder? En: kunnen we nieuwe initiatieven bedenken? Zijn er Vrienden met frisse ideeën die graag willen meedenken? Dan kunnen jullie je bij ons aanmelden. De oproep vinden jullie in de nieuwsbrief van 30 augustus.

Het droevige bericht bereikte ons dat Liesbeth Brandt-Corstius is overleden. Zij was van 1982 tot en met 2000 directeur van wat toen nog Gemeentemuseum Arnhem heette. Zij heeft zich ingezet om minimaal de helft van de aankopen en presentaties te reserveren voor vrouwelijke kunstenaars. Angeline en Jaap Bremer schreven een in memoriam over haar.

Tot slot: Paulien Ariëns gaat ons bestuur volgend jaar verlaten. Voor haar zoeken we een vervanger. Ook daarvoor vinden jullie een oproep in de nieuwsbrief.

Kortom: genoeg werk aan de winkel!

Bruno Heemskerk