Media Arts Festival Arnhem 2024

• 1 februari 2024

Van vrijdag 22 tot en met zondag 24 maart vindt voor de derde keer het Media Arts Festival Arnhem (MAFA) plaats. Een weekend vol filmprogramma’s, presentaties, performances, experimenten, workshops en gesprekken met makers in Focus Filmtheater én een tentoonstelling in Museum Arnhem. Deze editie staat het thema Less, ook wel ‘minder’, centraal. Video- en mediakunstenaars en studenten van ArtEZ Academie voor Art & Design laten tijdens dit festival zien wat ‘minder’ inhoudt. Voor de kunsten, de maatschappij en de aarde.

Het programma wordt samengesteld door curatoren Belit Sağ, Donna Verheijden en Sanneke Huisman. Onderdeel van het festival is een tentoonstelling in Museum Arnhem (12 … 30 maart) met mediakunst van ArtEZ-studenten en kunstenaars als Abner Preis, Shana Moulton, Priscilla Fernandez en Lydia Schouten.

Thema: Less

‘Minder’ betekent vaak dat de kaarten opnieuw worden geschud. Minder van iets, is vaak meer van iets anders – of meer voor iemand anders. Zodat heersende standaarden kunnen worden herzien, en een (nieuwe) balans ontstaat. Tijdens het festival in Focus Filmtheater en de tentoonstelling in Museum Arnhem tonen video- en mediakunstenaars en studenten van ArtEZ Academie voor Art & Design op uiteenlopende manieren wat ‘minder’ kan betekenen.

Over het Media Arts Festival Arnhem

Het Media Arts Festival Arnhem (MAFA) is een jaarlijks terugkerend evenement in Focus Filmtheater en Museum Arnhem dat de nieuwste ontwikkelingen in beeldcultuur laat zien en verdieping biedt. Naast de vertoning van werken op het grote doek bestaat het veelzijdige festival uit inleidingen, interactieve events, presentaties en een tentoonstelling. Het MAFA is een samenwerking tussen Focus Filmtheater, ArtEZ University of the Arts en Museum Arnhem.

Foto’s: Eva Broekema