Ontdek Arnhem via architectuurroute

• 9 november 2023

Bekijk Arnhem met andere ogen met de architectuurroute Ontdek de stad. Als je door de stad loopt, heb je vaak een doel voor ogen en sta je waarschijnlijk niet stil bij de gebouwen of het stratenplan. De architectuurroute biedt je een nieuwe en verrassende blik op Arnhem.

De architectuurroute bestaat uit drie delen: Oud Arnhem (het ontstaan van de stad Arnhem; circa 1 uur lopen), vooroorlogs Arnhem (stad in groei in de 19e eeuw; circa 1 uur lopen) en modern Arnhem (wederopbouw en groei na de Tweede Wereldoorlog; langer dan 1 uur en het beste met de fiets te doen). Elke route kun je apart lopen (of fietsen), maar je kunt ze ook combineren. Ook is er een route langs de ‘hoogtepunten’. Bij elke route kunnen opdrachten gemaakt worden via de app Tour to Do. Deze architectuurroute is in samenwerking met CASA, Centrum voor Architectuur en Stedenbouw Arnhem, ontwikkeld.

Duur? Minimaal 1 uur per route
Kosten? € 4,50 per route voor 4 deelnemers en € 30 voor toegang tot de app Tour to Do
Deelnemen? Je kunt de route bestellen via groepsboekingen@museumarnhem.nl.

Deze architectuurroute is ook beschikbaar voor het onderwijs, eventueel in combinatie met een fotografieworkshop. Bekijk deze pagina voor meer informatie.