Museum genomineerd voor Willem Diehlprijs

• 1 oktober 2023

Museum Arnhem is genomineerd voor de jury- én publieksprijs van de Willem Diehlprijs 2023, de Arnhemse architectuurprijs voor restauratie, renovatie, transformatie en herbestemming.

De Willem Diehlprijs is door architectuurcentrum CASA in het leven geroepen om een zorgvuldige omgang met Arnhems architectonische erfgoed te stimuleren. De tweejaarlijkse architectuurprijs is in 2007 in het leven geroepen om een zorgvuldige omgang met Arnhems architectonische erfgoed te stimuleren. Voorgaande winnaars waren onder meer het Theater a/d Rijn (2017), het Gelders Huis (2019) en Gebouw KB op IPKW (2021). Naast de vakjuryprijs wordt iedere keer een publieksprijs georganiseerd in samenwerking met dagblad de Gelderlander. Winnaars hiervan waren het St.-Petersgasthuis (2017), De Boulevard (2019) en Basisschool De Wijzer (2021). Voor deze negende editie konden projecten worden genomineerd die in de periode 2021 … 2022 zijn opgeleverd. Een deskundige vakjury, bestaande uit architect en erfgoeddeskundige Nicholas Clarke (Heritage Futures), architect Arna Mačkić (Studio L A) en restauratiearchitect Job Roos (Braaksma & Roos) heeft uit de nominaties een shortlist samengesteld.

Als je vindt dat Benthem Crouwel Architects – verantwoordelijk was voor de renovatie en uitbreiding van het monumentale museumgebouw – en het museum deze prijs verdienen, kun je hier stemmen.

foto: Jannes Linders