Vier nieuwe collega’s voor Saskia Bak

• 7 september 2023

Abel (10), Alyssa (10), Asmé (10) en Mats (11) vormen samen de nieuwe kinderdirectie van Museum Arnhem.

Kinderen weten zelf het beste wat ze graag doen en wat een fijne plek is. Daarom werft Museum Arnhem sinds 2016 een kinderdirecteur. Deze kinderdirecteur denkt mee, geeft advies en test het aanbod voor kinderen samen met klasgenoten, familie en vrienden. Ook is de kinderdirecteur aanwezig bij openingen en evenementen.

Omdat er voor het schooljaar 2023/2024 zoveel goede aanmeldingen zijn binnengekomen, heeft het museum ervoor gekozen om niet één kinderdirecteur, maar een heuse kinderdirectie aan te stellen: Abel Wevers van OBS de Boomhut, Alyssa Tiwari van Kindcentrum De Werf, Asmé Céleste Stoffer van Daltonschool Confetti en Mats Wensing van SO De Brouwerij uit Arnhem.

Ze hebben er erg veel zin in en zitten al vol ideeën. Zo wil Abel graag nog meer kinderen motiveren om naar het museum te komen en wordt Alyssa enthousiast van het samen organiseren van activiteiten. Asmé vindt het belangrijk om kunst uit de Turkse en Franse cultuur voor het voetlicht te brengen en Mats wil graag zijn creatieve talent inzetten voor het museum.

Directeur Saskia Bak, is erg blij met de hulp van deze jonge directieleden: “Wat fijn dat er dit jaar maar liefst vier talenten klaarstaan om met ons mee te denken, ons te adviseren en ons aanbod te testen. Abel, Alyssa, Asmé en Mats hebben elk een eigen kijk op kunst en musea en elk hun eigen talenten, dus we gaan ongetwijfeld een mooie, waardevolle samenwerking tegemoet, om zo Museum Arnhem samen nog leuker te maken voor kinderen.”

Het viertal zal Eden van Nieuwhoven (11) van de Arnhemse Montessorischool opvolgen, die het afgelopen schooljaar het aanbod van het vernieuwde Museum Arnhem heeft mogen testen.

kopfoto: v.l.n.r.: Mats Wensing, Abel Wevers, Saskia Bak, Alyssa Tiwari en Asmé Céleste Stoffer (foto: Eva Broekema)

Alle reacties: