Openluchtconcert in beeldentuin: Ietsisme

• 26 april 2023

In de concertserie Aardlek presenteert Orkest De Ereprijs op zondag 4 juni 2023 het concert Aardlek #8: Ietsisme in de beeldentuin van  Museum Arnhem, met muziek van Seung Won Oh en dichter Maria Barnas als speciale gast

Aardlek verbindt actuele thema’s met nieuwe, in opdracht voor De Ereprijs geschreven composities. Gasten uit verschillende disciplines (onder andere filosofie, design, literatuur, poëzie en wetenschap) delen hun vragen en ideeën met het publiek en met de aanwezige componisten in een informele setting. Elke concert in de serie heeft een bepaald thema dat door verschillende componisten vanuit hun eigen perspectief tot een compositie wordt verwerkt. De componisten komen uit verschillende generaties en hebben verschillende culturele achtergronden. Het thema voor concertseizoen 2023 is ‘Ietsisme’.

Rodney Sharman:  In praise of shadows
Andries van Rossem: Piano/Percussion/Guitars & Winds
Seung Won Oh: modular 4 for fourteen  (Opdracht De Ereprijs met steun van Fonds Podiumkunsten)

Orkest De Ereprijs o.l.v Gregory Charett