Marc schildert Vaandrager

• 10 januari 2023

Identiek? Of niet? Marc Lamers uit Arnhem schilderde de Vaandeldrager van Rembrandt na van foto’s. Pas zondag zeg hij het origineel van Rembrandt voor het eerst in het echt. Toen kwam ook het uitgelezen moment om zijn schilderij te vergelijken met het werk van de meester. Marc zette zijn werk naast dat van Rembrandt in Museum Arnhem.

Davida de Hond van het Museum Arnhem is onder de indruk van het werk van Marc. Hoewel het werk van Rembrandt natuurlijk moeilijk te evenaren is, ziet Davida hier een geslaagde poging. “De mouw van de Vanderdrager is treffend geschilderd”, laat Davida weten. Het is juist dat onderdeel van het schilderij van Rembrandt van Rijn dat ook bij de bezoekers vaak de tongen losmaakt.

Lees Marc uit Arnhem schildert een Rembrandt na