Nieuw depot voor collectie

• 17 december 2021

De collectie van het museum en de collectie archeologie van de Gemeente Arnhem worden ondergebracht in het nieuwe depot, dat zich onder de nieuwbouw bevindt.

De collectie van Museum Arnhem bevat ruim 25 000 objecten met werk van bekende namen als Carel Willink, Pyke Koch, Jan Mankes en Fiona Tan. Daarnaast zijn ook jonge kunste-naars als Esiri Erheriene-Essi en Zanele Muholi vertegenwoordigd. Al vanaf 1980 onderscheidt de collectie zich door meerstemmigheid. Museum Arnhem verzamelt en presenteert structureel werk van vrouwelijke kunstenaars en kunstenaars met diverse (culturele) achtergronden en vraagt daarbij nadrukkelijk aandacht voor andere perspectieven dan het dominante westerse. Deze meerstemmigheid is nu actueler dan ooit.