Dansduetten door ArtEZ Dance Artist

• 23 mei 2024

Hoe kunnen de architectuur en de collectie van een museum de inspiratie vormen voor een dansvoorstelling? Deze vraag is het uitgangspunt bij de dansduetten van ArtEZ Dance Artist.

Elk jaar krijgen de tweedejaars studenten van ArtEZ Dance Artist de uitnodiging om een uniek dansduet te creëren, in of rond Museum Arnhem. Ze reageren of gaan een interactie aan met de ruimte om hen heen. Of het nu de doorkijkjes zijn in de moderne vleugel van het museum, het panoramische uitzicht over de Rijn, of zelfs de receptie; geen enkel aspect van het museum blijft onbenut.

In totaal worden er 11 duetten gepresenteerd, verdeeld over twee routes. Elke route biedt een unieke ervaring van 1 uur en 15 minuten, waarin 5 of 6 duo’s hun kunst vertonen.

Wanneer?
 Woensdag 12 juni (13.00 … 14.15 uur en 15.00 … 16.15 uur) en donderdag 13 juni 2024 (13.00 … 14.15 uur en 15.00 … 16.15 uur)
Kosten? Deelname is gratis, op vertoon van een geldig entreebewijs voor het museum.
Deelnemen? Je hoeft je van tevoren niet aan te melden.

Foto: Bart Grietens