Textile Surgery: Wat is de impact van jouw kledingstuk?

• 23 mei 2024

Kom meer te weten over jouw kleding tijdens de Textile Surgery. Op woensdag 19 juni slaan ArtEZ University of the Arts en Wageningen University & Research de handen ineen voor een bijzondere dag in Museum Arnhem.

Waar komt jouw kleding vandaan? En wat is de impact van jouw kleding? Tijdens de Textile Surgery leer je veel over wat er allemaal komt kijken bij het maken van onze kleren. Je ontdekt de invloed van schoonheid, comfort en de kosten van productie op onze omgeving en de maatschappij.

Neem woensdag 19 juni een kledingstuk mee dat je dierbaar is en laat de experts van ArtEZ en Wageningen University ernaar kijken. Ze onderzoeken van alles: van de materialen tot de invloed op de samenleving. Let op: het kan zijn dat je kledingstuk beschadigd raakt tijdens deze grondige controle.

Wanneer?
 Woensdag 19 juni 2024 (13.00 … 16.30 uur)
Waar? Zaal ELF, Museum Arnhem
Kosten? Deelname is gratis, op vertoon van een geldig entreebewijs voor het museum.
Deelnemen? Je hoeft je hiervoor niet van tevoren aan te melden.