Algemene Ledenvergadering en afscheid Hetty Slagter

• 2 oktober 2021

Door  Paulien Ariëns

Voorlopig ontwerp van de museumtuin

Op zaterdag 2 oktober 2021 vond de Algemene Leden-vergadering  plaats in het Montessori College aan de Utrechtseweg, maar ook was dit een gelegenheid om afscheid te nemen van onze voorzitter van het bestuur Hetty Slagter. Veertig vrienden vonden de weg naar de school en na een gezellige ontmoeting (op afstand) met een kop koffie en thee werd de vergadering door Hetty geopend. Bruno Heemskerck, de nieuwe voorzitter, nam het stokje over en vervolgens luisterden we met grote aandacht naar de presentatie van landschapsarchitect Sander Vedder, van bureau Karres en Brands, het bureau dat verantwoordelijk is voor de herinrichting van de Museumtuin. Boeiend sprak hij, met leuke aanvullingen door museumdirecteur SaskiaBak, over de plannen en de stappen die het Museum samen met het architectenbureau hebben gezet.

‘’De tuin neemt binnen dit grotere geheel een bizondere positie in, waarbij de relaties tussen land-schap, gebouw en kunst centraal staan’’, zo vertelde Sander. “Het Museum Arnhem wil verbindend zijn in de stad, niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk’’, vulde Saskia aan.

Met mooie plaatjes – van onder meer een organisch vormgegeven pad, van een grote brede trap en van de bestaande en de nieuwe beelden die gaan komen – werden we meegenomen in een boeiende presentatie.

Saskia Bak en Hetty Slagter

Met een glaasje en een hapje namen we vervolgens af-scheid van Hetty. Saskia Bak portretteerde Hetty als een echt doorzetter die elke keer weer het gezicht van de VVMA blijvend op de kaart wilde houden. Ook bestuursleden Raymond  den Burger en Paulien Ariëns hebben in een speech hun waardering uitgesproken. Met een mooie bos bloemen, een boek met allemaal kaarten en foto’s door de vrienden opgestuurd en samengesteld door Otto Berentsen, nam Hetty blij en enthousiast afscheid van haar vriendenclub, waar ze zoveel voor heeft gedaan en vriendschappen heeft opgebouwd.