• Dit evenement is voorbij.

The Linen Project

woensdag 22 mei maandag 17 juni

Hoe kunnen we vlas en linnen duurzaam en lokaal verbouwen om op die manier een nieuwe linnenketen op te bouwen? The Linen Project probeert hier sinds 2018 antwoord op te geven. De mode-industrie richt zich vooral op het maken van winst. Dat zorgt ervoor dat er steeds meer goedkope producten van lage kwaliteit worden gemaakt, vaak onder slechte werkomstandigheden. Dit heeft een grote impact op ons milieu. Met The Linen Project onderzoeken we hoe we vlas en linnen duurzaam kunnen maken, en hoe we dit lokaal en economisch haalbaar kunnen maken. Dit doen we met elkaar volgens het principe van ‘leren door te doen’.

Een tentoonstelling van The Linen Project in de koepel van Museum Arnhem is onderdeel van State of Fashion en is gratis toegankelijk.

De opening vindt plaats op op zondag 26 mei van 14.00 … 17.00 uur

Museum Arnhem